Osteopatia

Osteopatia w Poznaniu to niekonwencjonalna metoda leczenia, skupiająca się na holistycznym podejściu do organizmu, której celem jest przywrócenie harmonii w ciele pacjenta poprzez zwalczanie dysfunkcji stawowych i tkankowych przy użyciu łagodnych i bezpiecznych zabiegów manualnych. W naszym gabinecie osteopatii w Poznaniu skupiamy się na strukturze ciała, lecząc całe ciało człowieka, (niezależnie od wieku pacjenta i czasu trwania dolegliwości), a nie jedynie objawy choroby. Wszechstronność jej zastosowania, skuteczność i brak działań niepożądanych to ważne zalety, dla których warto rozważyć jej wdrożenie.

Osteopatia w Poznaniu

Coraz więcej osób zaczyna interesować się medycyną konwencjonalną, która bazuje na terapii manualnej, czyli realizowanej przy użyciu rąk. Centrum osteopatii w Poznaniu to miejsce, w którym pomoc znajdą osoby cierpiące na różnego rodzaju schorzenia, w szczególności dotyczące problemów w zakresie funkcjonowania systemu nerwowo-mięśniowego. Osteopata prowadzi terapię stawów, tkanek miękkich oraz nerwów, prowadząca nie tylko do poprawy stanu fizycznego, ale także psychicznego. Osteopatia realizowana w Poznaniu wykorzystywana jest w przypadku ostrych i przewlekłych zespołów bólowych układu kostno-stawowego i kręgosłupa (np. rwa kulszowa, rwa barkowa, dyskopatie, zmiany degeneracyjne dużych stawów), funkcjonalnych schorzeń układu gastroenterologicznego, urologicznego, ginekologicznego, układu krążenia i układu oddechowego, bólów głowy u dzieci i dorosłych, stanów pourazowych i powypadkowych u dzieci i dorosłych, urazów okołoporodowych u noworodków itp.

Jak przebiega wizyta u osteopaty?

Wizyta u osteopaty w Poznaniu poprzedzona jest wywiadem z pacjentem, następnie dokonuje oględzin i przeprowadza odpowiednie testy ruchomości. Czasami korzysta także z wyników badań. Istnieje wiele technik terapii manualnych, których celem jest poprawa jakości życia pacjenta. Dodatkowym plusem jest możliwość dostosowania leczenia do indywidualnych potrzeb pacjenta czy holistyczne podejście. W niektórych przypadkach dzięki terapii osteopatycznej w Poznaniu udaje się uniknąć operacji i przywrócić komfort osobom borykającym się z przewlekłym bólem. Należy jednak pamiętać, by każdą sytuację rozpatrywać indywidualnie.

Zalecana jest w:

• przypadku ostrych i przewlekłych zespołów bólowych układu kostno-stawowego i kręgosłupa (np. rwa kulszowa, rwa barkowa, dyskopatie, zmiany degeneracyjne dużych stawów),
  • funkcjonalnych schorzeń układu gastroenterologicznego,
  • urologicznego,
  • ginekologicznego,
  • układu krążenia i układu oddechowego,
  • bólów głowy u dzieci i dorosłych,
  • stanów pourazowych i powypadkowych u dzieci i dorosłych,
  • urazów okołoporodowych u noworodków,
  • zaburzeń rozwoju koordynacji i psychomotoryki u dzieci,
  • zespołów bólowych kobiet w ciąży i profilaktyki okołoporodowej ,
  • wad i postaw.

Osteopatia w Poznaniu stosowana jest w przypadku różnych schorzeń i dolegliwości, takich jak bóle kręgosłupa, stawów, mięśni, problemy z układem nerwowym, zaburzenia trawienia czy problemy ginekologiczne. Zabiegi osteopatii mogą być również stosowane w celu poprawy ogólnego samopoczucia pacjenta i zapewnienia większej równowagi organizmu.

Przeciwwskazania do terapii osteopatią obejmują:

• ostre stany zapalne,
  • infekcje,
  • nowotwory,
  • niektóre choroby układu krążenia (np. zakrzepica),
  • uszkodzenia tkanek w miejscu zabiegu,
  • niestabilność kręgosłupa,
  • ciężka osteoporoza,
  • ciąża (w przypadku niektórych technik osteopatycznych).

Zabieg osteopatii w Poznaniu rozpoczyna się od dokładnego wywiadu i oceny stanu pacjenta. Następnie osteopata stosuje różnorodne techniki manualne, takie jak mobilizacje stawów, rozluźnianie mięśni czy manipulacje kręgosłupa, aby przywrócić równowagę i harmonię w funkcjonowaniu organizmu. Zabiegi osteopatyczne są indywidualnie dostosowane do potrzeb każdego pacjenta.

Osteopatia w Poznaniu nie powinna być bolesna. Osteopaci stosują delikatne, ale precyzyjne techniki manualne, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjenta. W trakcie zabiegu pacjent może odczuwać lekkie napięcie czy dyskomfort, jednak ogólnie terapia jest łagodna i bezbolesna.

Zabiegi osteopatii w Poznaniu wykonywane są w gabinecie fizjoterapii i rehabilitacji DM Fizjoterapia. Gabinet ten oferuje szeroką gamę terapii, w tym osteopatię, masaż leczniczy oraz różne formy rehabilitacji. Znajduje się w budynku hali sportowej UAM (ul. Zagajnikowa 9, 61-602 Poznań).

Warto skorzystać z usług osteopaty w Poznaniu, gdyż osteopatia pomaga w leczeniu różnorodnych schorzeń i dolegliwości, nie tylko związanych z układem mięśniowo-szkieletowym.